Маркування підшипників
Коли ви збираєтеся купити підшипник, або ж коли вам потрібно здійснити підбір підшипника, важливим моментом є правильне розуміння й розшифрування позначення підшипника. Будь-яка цифра та літера у процесі маркування підшипника позначає його особливості та характеристики. Оскільки фірм що виробляють оригінальні підшипники існує дуже багато - то й маркування кожної з них можуть різнитися, адже деякі компанії що виробляють оригінальні підшипники, використовують загальносвітове, стандартне умовне позначення для маркування підшипників, а деякі впроваджують власні. З огляду на це важливо вміти правильно читати маркування підшипників, щоб підібрати запчастину що найкраще пасуватиме для вашого механізму.
Найчастіше підшипники маркуються за міжнародним, зокрема європейським стандартом ISO, і сильно рідше за стандартом ГОСТ, проте прикладів та можливостей зустріти останній стає дедалі менше, що безперечно добре та сильно спрощує процес розуміння.
Незалежно від того чи вам потрібен корпусний підшипник, підшипник з корпусом, комплект підшипників, підшипниковий комплект до техніки, підшипник кульковий зі звичайного металу, підшипник кульковий з нержавіючого металу, корпусний підшипник з нержавіючого металу, чи підшипник роликовий, чи ремонтний комплект підшипників та сальник для пральної машини, чи головка шарнірна, чи підшипник шарнірний, чи підшипник голчастий, чи підвісний підшипник, чи підшипник ступиці (підшипник маточини), чи підшипник рульової рейки, чи підшипник КПП, чи підшипник для комбайну, чи підшипник для трактору, чи підшипник лінійний, чи підшипник кондиціонеру, чи підшипник для скейту, чи підшипник для роликів, чи підшипник самокату, чи підшипник для велосипеду, чи підшипник для коробки, чи підшипник для мотоциклу, чи підшипник натяжного ролика, чи підшипник автомобільний, чи підшипник промислового пакування, чи підшипник промисловий, чи промпідшипник, тощо - у всіх цих випадках не зайвим, а навіть потрібним є аналіз маркування підшипника, для розуміння його специфіки та особливостей.
Нижче подано маркування підшипників, що їх можна зустріти найчастіше. Підібрати підшипник оригінального виробництва вам може допомогти один з наших працівників, або ж пропонуємо вам ознайомитися з переліком найпоширеніших позначень підшипників.
Додаткові позначення підшипників
Суфікс | Значення |
>V | це порівняно нове внутрішнє кодування від фірми Schaeffler. Означає, що продукт не має відмінних характеристик, тобто підшипник повністю взаємозамінний з аналогічними варіантами моделей без суфіксу ">V" |
1 | підшипник заповнений мастилом на 1/8 від повного об'єму (переважно стосується японських підшипників) |
15A | підшипник змащений мастилом Alvania |
2 | підшипник заповнений мастилом на 1/4 об'єму (переважно стосується японських підшипників) |
2BRS | підшипник має безконтактні лабіринтові ущільнення з обох боків |
2DRS | підшипник має безконтактне ґумове ущільнення |
2HRS | ґумові ущільнення з обох боків підшипника, що вироблені з нітрил-бутадієнового каучуку, змащуються високоякісним мастилом з розрахунком на цілий час експлуатації, пасують для помірних швидкостей. Крутний момент, тертя, та виділення тепла нижчі за ті, що має ущільнення типу RSR |
2N | підшипник має ущільнення розраховане на високу температуру роботи (високотемпературні підшипники) |
2NKE9 | підшипник має подвійне безконтактне лабіринтове ущільнення |
2RD | підшипник з надзвичайно легкий типом контакту, дещо кращим ніж у ущільненнях типи ZZ та 2RU, робочі температури: -30°C і +110°C |
2RS | ґумове ущільнення радіального типу з двох боків підшипника. Ґума типу Buna-N (NBR - Nitrile Butadiene Rubber), тобто бутадієн-нітрильний каучук (нітрильний каучук), що є найпоширенішим матеріалом, що застосовується у виробництві підшипників по цілому світі |
2RSR, 2RS1 | ґумове ущільнення з кожного боку підшипника |
2RS2 | підшипник має два контактних ущільнення вироблених з фтор каучуку (FPM) та додатково має армування листовою сталлю, що забезпечує стабільну роботу за високих температур |
2RSH | ґумове ущільнення з акрилонітрил-бутадієнового каучуку, що підсилене листовою сталлю |
2RSL | підшипник має контактне ущільнення що посилене листовою сталлю, має низький рівень тертя з акрилонітрил-бутадієн-каучуку (NBR), з обидвох боків підшипника |
2RU | підшипник має два ущільнення безконтактного типу |
2ZR | підшипник має два металічних щити по боках |
5K | підшипник змащений мастилом Kyodo Yushi / Multemp SRL, що призначене для роботи за температури від -40°C до +150°C |
AS | підшипник змащений мастилом Aeroshell 7 |
B | підшипник має модифіковану внутрішню конструкцію |
C | підшипник є кульковим, належить до покоління C, має зміни у конструкції внутрішнього кільця |
C2 | внутрішнє кільце підшипника має зазор менший від норми |
C3 | внутрішнє кільце підшипника має зазор більший від норми |
C4 | внутрішнє кільце підшипника має зазор більший за C3 |
C5 | внутрішнє кільце підшипника має зазор більший за C4 |
CM | підшипник є кульковим і має спеціальний радіальний внутрішній зазор для застосування у електродвигунах |
COMP4 | з'єднання підшипника була спеціально спроектована для застосування в умовах вакууму. Може експлуатуватися за умов низького тиску та у одночасному поєднанні з високими температурами |
DDW | підшипник має подвійне легке контактне ущільнення, застосовується переважно у метричних радіальних кулькових підшипниках з малим діаметром |
E | підшипник є кульковим, добре пасує до електродвигунів, має низький рівень шуму |
FG | підшипник має формований сепаратор вироблений з поліаміду армованого скловолокном |
FT150 | таким маркування позначають кулькові підшипники серії 6000, 6200 та 6300 з високотемпературними ущільненнями з обох боків, передбачені для роботи у температурі до 150°C |
G101 | підшипник змащений мастилом блідо-жовтого кольору, згущувачем якого є літієве мило, робоча температура від -40℃ до +150℃, рекомендується застосовувати у електродвигунах, побутовій техніці, і схожих механізмах |
GJN | підшипник змащений мастилом з полісечовинним загусником, котре має консистенцію 2 за шкалою NLGI і призначене для діапазону температур -30°C/+150°C |
GQK1 | підшипник був перевірений на шум та отримав оцінку «дуже добре» |
HC5 | підшипник тіла кочення котрого вироблені з нітриду кремнію |
HLC | код, що свідчить про локалізацію заводу, не має жодного додаткового значення, може використовуватися як стандартне позначення |
HRS | підшипник має ущільнення, що розраховане на високу швидкість роботи, додатково це ущільнення має властивість низького тертя |
L069 | підшипник змащений мастилом що містить ефірну олію полікарбаміду, для широкого діапазону температур, від –40°C до +180°C |
L138 | підшипник змащений літієво-мильним мастилом NS Hi-Lube Grease з діапазоном робочих температур від -40ºC до +130ºC |
L278 | підшипник змащений літієвим мастилом з мінеральною олією та/або синтетичною олією, що рекомендується до застосування у випадку змащення підшипників з діапазоном температур від -30°C до 120°C, забезпечує довготривалу та безперервну робота для підшипників кочення |
L365 | підшипник змащений низькотемпературним мастилом KE3N-40 з діапазоном робочих температур від -40 до 140°C |
L38 | підшипник з застосуванням мастила Arcanol, температури нормальної роботи котрої проміжок між -25ºC та +130ºC |
LHT23 | мастило змащене літієвим мастилом для роботи за температур -50°C/+140°C, двозначне число після "LHT" вказує на конкретне мастило цього типу |
LL | підшипник має контактні ущільнення з синтетичної чорної ґуми з обох боків |
LLB | підшипник має безконтактні ущільнення вироблені із синтетичного каучуку |
LS | підшипник має контактне ущільнення типу LS з обох боків |
LT | підшипник має нітрилове ґумове ущільнення (-40°C / -40°F До +110°C / +220°F) |
LT10 | підшипник має масне (жирне) мастило, що розраховане для роботи у низьких температурах (-50°C/+80°C) |
M | підшипник має міцний латунний сепаратор з кульковими направляючими |
MA | підшипник має оброблений латунний сепаратор, що керований зовнішнім кільцем |
N | у зовнішньому кільці підшипник має канавку для стопорного кільця |
NA | підшипник має частини що не належать до типу взаємозамінних |
NS7 | підшипник змащений мастилом NS Hi Lube, що заповнює близько 35% об'єму, має стійкість до роботи за температур від -40°C до +140°C |
NS7 | підшипник наповнений мастилом більше ніж на 35%, стійкий до роботи за температури -40°C ~ +140°C |
P5 | підшипник має точність розмірів та клас точності згідно допуску п'ятого класу допуску за ISO |
P6E | підшипник має вищий клас допуску для обертових електричних машин, кращий за звичайний чи C3 |
RH | підшипник має з одного боку ущільнення розраховане на високі швидкості роботи, забезпечує низьке тертя |
RS | ґумове ущільнення з одного боку підшипника. (Проте й тут існує деяка неузгодженість між виробниками, і часом RS позначає ґумове ущільнення з обидвох боків підшипника, тому це краще запитувати під час консультації.) |
S | стандартне заповнення підшипника |
S, SS, H | підшипник вироблено з нержавіючої сталі |
S1 | кільця або шайби підшипника є стабілізовані за розміром для нормального використання за температур до +200°C (392°F) |
T2 | у конструкції підшипника використовується пластикова, нейлоновий, або тефлоновий сепаратор |
THB | підшипник має оброблену текстильний і ламінований фенольний сепаратор з застібкою для направлення внутрішнього кільця |
TN9 | підшипник має сепаратор вилитий під тиском зі скловолокна, армованого поліамідом, з центрованими кульками |
TVH | підшипник має сепаратор що виготовлений з поліаміду, армований скловолокном та має рухомі елементи |
U1 | у конструкції підшипника використовується сталевий сепаратор |
UU | підшипник має безконтактне ущільнення з двох боків |
VT105 | підшипник змащений мастилом що призначене для роботи за температура меншої від 105°C |
VT376 | підшипник змащений мастилом що є відмінним від стандартного |
VV | підшипник має безконтактні ущільнення з кожного боку, його можна використовувати в помірно запиленому середовищі, тому воно краще за ZZ |
W203A | підшипники та його частини вироблено з нержавіючої сталі типу X45Cr13 (1.3541) |
WT | підшипник змащений мастилом для низьких і високих температур, наприклад -40°C/+160°C. "WT" або двозначне число після "WT" ідентифікує конкретне мастило. Додаткова комбінація літер або літер та фігур, які зазначено під «HT» - означають рівень заповнення об'єму, якщо він відмінний від стандартного |
Z | підшипник має щит з пресованої листової стали, з одного боку |
ZZ/2Z | підшипник має щити з пресованої листової сталі з двох боків |
- Де виготовляються підшипники SKF, SKF в Україні, SKF промислова упаковка (еко-пакування)SKF - шведська компанія, що спеціалізується на виробництві підшипниківПовна версія статті